Pengikut

Khamis, 20 Oktober 2011

ISTANA KLASIK BAHARU

Bila bercuti ke negeri Perak Darul Ridzuan, tidak lengkap cuti anda jika tidak meluangkan masa melawat sebuah tugu peninggalan seorang peladang getah terkemuka British iatu KELLIE'S CASTLE.

Istana kota tinggalan Mr. William Kellie's Smith kini sudah pun menjangkau usia 101 tahun dan masih teguh tersergam indah.



Kini kerajaan negeri Perak sedang giat merancang untuk menaik taraf bangunan ini dan menjadikan ia sebuah istana klasik baharu. Kerja-kerja penaikkan dan pengubahsuaian yang menelan belanja RM1.2 juta akan memberi kesan yang besar dan satu daya tarikan kepada pelancOng dalam dan luar negara.

Selain tempat pelancongan, banguana ini dengan keindahan persekitiran yang memukau mata memandang, juga menjadi kegilaan jurugambar-jurugambar dan perancang perkahwinan untuk merakamkan gambar yang indah di hari bersejarah pasangan masing-masing. Pengiat filem dan drama juga sering berkunjung ke sini untuk menmbuat rakaman mereka.
Syabas kepada Kerajaan Neregi Perak...sebenarnya Perak masih banyak tempat-tempat yang indah dengan kehijauan...jadi jika ingin melancung ke utara..singgah-singgahlah ke Perak.

CUTI SEKOLAH SUDAH HAMPIR...JOM BERCUTI..!!!

1 ulasan: