Pengikut

Ahad, 2 Oktober 2011

ADA CERITA BUAT MAMA.

Apa dah jadi ni, baru je saya menulis dalam blog ini pasal "Mama Ke Abah Shopping ? " tapi lain cerita pulak kali ini.

Kenapa lah jadi begini ?,  setahu saya kaum Hawa sekarang bukan macam zaman dulu. Cuba kita pergi melawat ke pusat pengajian tinggi di Malaysia ini, bukankah mereka yang ramai dari kaum Adam...ini bermakna mereka lebih ramai berpendidikan tinggi dari kaum Adam.

Jika kita amati dan mengupas kenapa mereka boleh jadi begini...mungkin banyak alasan akan timbul..ada yang kesunyian, ada yang suka-suka mulanya, ada yang di tinggal suami atau kekasih dan banyak lagi.

Tetapi percaya lah...semuanaya alasan saja...yang betul nya kemana pergi nya akal fikiran kita ?, kemana pergi nya kepandaian dan ilmu kita ?, bukan sekadar segulung ijazah sahaja, kemana pergi pegangan agama warisan ibubapa kita ? 

Ayuh kaum Hawa bangkit lah, sedarlah dan berfikirlah, jangan lah lagi dijadikan bahan kepada mereka yang tidak bertanggungjawab...ingatlah...zaman serba moden ini duit dan kesenangan tidak akan datang begitu saja, sesuatu yang di berikan secara mudah mesti ada muslihatnya. Ingatlah...PEMUDI TIANG NEGARA PEMUDA HARAPAN BANGSA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan